En dag på ridskolan

Pustar ut efter en riktig hästdag! Började med att hjälpa till och leda uteritten som USK anordnade. Fick leda lilla Semlan som blev riktigt trött och seg på slutet, så hon sackade efter hela tiden så de andra fick vänta :) Gulleponny! Inte lätt att hinna med det stora hästarna med hennes korta ben!

Därefter så var det dressytävling på klubben, och Johanna skulle vara med, så det ville jag förstås se :) Hon red Millie, ett korsningssto på ridskolan. Riktigt läcker är hon :) Och grymt duktig i dressyren. Johanna och Millie är ett bra team, en riktigt fin ritt fick de till och kammade hem segern :D Riktigt bra jobbat med tanke på att Johanna inte har ridit hästen sen i julas och faktiskt inte rider hästen överhuvudtaget i vanliga fall + att det var väldigt länge sen hon tävlade sist (2år tror jag) och har hunnit få en liten knodd vid namn Elias därimellan :) Det kallar jag bra jobbat :)

Våra pållar fick vila idag, hann inte rida. Så det får jag ta itu med imorgon istället :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0