Världens underbaraste häst

Har jag - och han heter Messer! Gullepluttskrutt!

Skulle tömköra honom idag. Händer alltför sällan tyvärr, och sist jag provade flög jag efter i tömmarna när vi skulle testa att galoppera :) haha någon som tyckte det var sååå kul att få galoppera. Lättroad häst! Men nu när jag har införskaffat egna tömmar så är det ju självfallet att jag måste tömköra mera! För det är ju skitkul som variering och så får man ju mkt motion av att harva efter pållen :)
Nåväl, vi höll till i ridhuset förstås, eftersom det är så galet mkt snö ute att både jag och hästen hade varit helt slut efter några varv i paddocken.
Parkerar Messer någonstans i mitten av ridhuset för att börja spänna fast tömmarna. Gullehästen står där, helt lös och tittar frågade "Vad gööör du!?". Jag fixar och trixar, lägger tömmarna så långt bak det går för att få bort trasslet som blivit. Och där står Messer, helt stilla och väntar. Min pärla!
Själva tömkörningen gick kanonbra, var länge sen pärlan hade ett bett i munnen nu (senast han reds på bett var på tävlingen i Strängnäs i augusti förra året) men det gick kalabra ändå. Även om han föredrar hacket.

När vi var färdiga släppte jag honom lös i ridhuset, tänkte att han skulle få springa av sig om han ville. Men icke, han följde bara efter mig när jag gick och plockade undan lite grejor som jag tagit fram, haha sötis :) Men sen, när han fattade att han fick dra en repa, OJ vad han brallade, gammelgubben. Vad vig han är! Jösses, nästan så jag blev lite rädd att han skulle bryta sig..
Kopplade aldrig fast honom efter det utan skrittade av honom lös, vi var ju endå ensamma i ridhuset så det spelade liksom ingen roll. Och han följer mig vart jag än går, lille gubben. Så när vi var klara med avskrittningen knallade vi hem till stallet igen, och Messer gick snällt efter mig, lös :) Halegosingen vad jag älskar den hästen, ni skulle bara veeeeeta :)


Har har ni en bild på gammelman, min älskade pärla som blir hela 24 år iår!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0