Busen Messer

Släppte Messer lös i ridhuset idag. Ville se om han rörde sig som han skulle eller om han fortfarande markerade på v. bak. I ridhuset stod en massa hinder, inga problem tänkte jag, Messer hoppar dom ändå inte.
Men tji fick jag, haha, eld i baken blev det och han tog en av oxrarna därinne, tack och lov var det inte det högsta hindret. Men ändå, gammelgubben på snart 24 år som inte har blivit hoppad ordentligt på flera år, flög över en oxer i full fräs haha! Åh vad kul han tyckte det var, och vilket fint språng han fick till! *stolt* Måste låta honom hoppa lite mer, han älskar ju det, lilla pärlan min. Johanna lyckades filma busen och hans fina språng, vi blev lika förvånade båda två när han faktiskt hoppade, bara sådär utan förvarning. Tokhäst :) Och helt ren var han också, jösses vilken travartrav man kan få fram i honom än idag, han har det i blodet, även om han aldrig visar det när man rider. :) Duktig är han, ska försöka klippa ihop en liten film på raringen så får ni se hur fin han är, min älskade älskade pärla <3


Kommentarer
Postat av: Jonna

Grymt bra blogg! :D

2011-02-27 @ 10:31:08
URL: http://jonnamattsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0